מלכת היופי של ירושלים

הוסף לסל את מלכת היופי של ירושלים / שרית ישי-לוי
מלכת היופי של ירושלים 
שרית ישי-לוי
רומן היסטורי

מהרגע בו פגש מבטו של רפאל ארמוזה בברק העיניים הכחולות של הנערה המסתורית, דבר לא חזר להיות כמו שהיה. אותו ברק שהכה ברפאל יפגע לאחר שנים בבנו גבריאל  כשיפגוש את רוח‘ל, ולאחר מכן יפגע גם בלונה, בתו של גבריאל, כשתפגוש בדוד.את סיפורן של האהבות הבוערות, הרגשות והיצרים העזים, והמציאות הכואבת שעוברים כחוט השני בין ארבעה דורות במשפחת ארמוזה, מספרת גבריאלה, בתה של לונה. היא מקשיבה קשב רב לסבתה רוזה, לדודה הזקנה אלגרה ולדודתה רחליקה, ואט־אט נחשפים בפניה הסודות והשקרים, ובעיקר כוחות הנפש שנאלצים בני המשפחה לגייס כדי להתמודד עם הפסגות והתהומות
שהחיים מציבים בפניהם.
מלכת היופי של ירושלים היא סאגה על משפחת ארמוזה, בני

הקהילה הספניולית בירושלים, מתחילת המאה העשרים והשלטון התורכי, דרך שנות המנדט הבריטי, הקמת מדינת ישראל ועד תחילת שנות השבעים. הספר רווי באווירה הירושלמית הישנה והטובה, בניחוחות שעולים מן המטבחים ומצמחי התבלין ובאור הלבנההמאיר את הפינות האפלות ביותר  של המשפחה.

וואו. המון זמן שרציתי לקרוא את הספר הזה, וכל כך שמחה שהתמזל מזלי סופסוף. מלכת היופי של ירושלים הוא ספר גדול וכתוב בצורה כזו שלוקח זמן לקרוא אותו. הכתיבה מהממת, סוחפת, ומכניסה אותנו לאוויר ולאווירה הירושלמית של התקופות המדוברות.

אחד החלקים המעניינים בו הוא המעבר בין הדורות - אנו זוכים להכיר את הדמויות שלנו מנקודות המבט של הוריהם, ילדיהם והם עצמם. אישית נהניתי גם מתיאורי התקופה ברקע- כבוגרת לימודים על ירושלים, התרשמתי מהפרטים הקטנים המדויקים השזורים בכל הרומן על סגנונות הבנייה, התרבות ואורח החיים בירושלים. הכל היה שם- תקופות הצנע, הרכילות המקומית, המתחים בין העדות, התרחקות הדורות הצעירים מהדת וכו'. 

בנוסף, הקשר הישיר בין גבריאלה הצעירה לבין דודתה רחליקה גרמה לי לחשוב על כמה אנחנו לא יודעים על אנשי הדור הקודם. רחליקה היא סתם דודתה האהובה והדואגת הזקנה- היא אינה מבינה שרחליקה הייתה יכולה להיות משכילה גדולה, ועל פעולותיה למען המחתרות. היופי והקושי במדינתינו היא שגם האנשים הפשוטים היו חלק בלתי נפרד מההיסטוריה שלנו. 

ארוך אבל שווה כל רגע. מהנה, מעורר השראה וחשיבה, מלמד מאוד. ממליצה!! 


תגובות

רשומות פופולריות