וקראתם דרור

Image result for ‫וקראתם דרור‬‎



וקראתם דרור
רונית לוינשטיין מלץ
הו"ל: ידיעות אחרונות, 2010

מבוסס על חייו של אל"מ דרור ויינברג, מח"ט חברון
וקראתם דרור הוא פסיפס מרתק ומגוון של עשרות דמויות המספרות, כל אחת בקולה, את סיפור היכרותן עם אדם יחיד ומיוחד אשר חי ביניהן. המפגשים הקטנים-גדולים הללו יוצרים תמונה מורכבת ונדירה של איש אחד ושל חברה שלמה. זהו סיפורה המרגש של מדינת ישראל החולמת והלוחמת המשתקפת מסיפור חייו של קצין נערץ שלא הניח לקושי, לפחד ולמלחמה לערער את אמונתו ואת דרכו.

בספר זה שוזרת רונית לוינשטיין-מלץ סיפור בסיפור, דמות בדמות, זיכרון בזיכרון, ויוצרת שלם הגדול מסך חלקיו - אהבה ומלחמה, אמונה ואחריות, משפחה וחברים, אבל ושמחה - הדברים שמהם עשויים חיינו כאן.

אל"מ דרור וינברג, מח"ט חברון, היה הקצין הבכיר ביותר שנהרג במהלך האינתיפאדה השנייה. וקראתם דרור פורש לפני הקוראים את סיפורו המרגש, הנוגע בנימיה של ההוויה הישראלית על המר והמתוק שבה.

הספר הזה הוא בערך התנ"ך השני של כל מדריך בתנועת נוער דתית מאז שהוא יצא. אז מן הסתם שנייייים אמרתי שאני אקרא אותו, בעיקר כדי לראות מה כבר יכול להיות כל כך מיוחד. הייתה צפויה לי הפתעה- הספר הזה היה המהמם והמעצים שקראתי בשנה האחרונה. 

מי זה דרור ויינברג בערך ידעתי. מדברים עליו, מצטטים אותו. אף פעם לא הבנתי למה דווקא הוא, אבל חשבתי שכנראה אמר כל מיני דברים יפים ולכן קל לעשות עליו פעולות. "וקראתם דרור" פתח לי את העיניים ובגדול. כל סיפור, מילדותו עד למותו, היה מעניין, משמח, מרגש, מעורר השראה, מצחיק. בהתחלה סתם הייתי מעוניינת, אבל לקראת הסוף כבר הייתי כל כך מאוהבת בבנאדם המדהים הזה שממש בכיתי כשנזכרתי שהוא נהרג. כמה הייתי רוצה לפגוש אותו.

ברור, נעשה שימוש בחירות אומנותית, אבל רק לשם הקישוט. הסיפורים עומדים כמו שהם, וניכר שהמחברת עמלה על הראיונות והשכתוב הרבה. קנאיתי בכל האנשים שזכו לפגוש אותו - ואני כיום כואבת את כאבם שאיבדו אותו. אני גם למדתי המון על הצבא, ההרכיה והגאווה שבה, ובאמת מוקירה טובה לאנשים שעושים ימים כלילות כמו דרור כדי לשמור על השקט בגזרות הקשות. 

היו בספר את זווית מבטם של בני משפחה, חברים, חיילים, מפקדים, שכנים, זרים - גברים נשים וילדים. אם יש משהו שאפשר להגיד עליו באופן כללי, הוא שפשוט אי אפשר להבין עד שקוראים אותו. אישית, העותק שלי כולו מסומן ומקופל בציטוטים שריגשו אותי עד דמעות, ודברים שחשוב לזכור לחיים.

קריאה מהנה, ושבת שלום שיהיה!
אסתי

תגובות

רשומות פופולריות