זאבים

זאבים  | ליאת רוטנר
זאבים
ליאת רוטנר
מתח לנוער

כשﬠלמה בת ה־16 מתﬠוררת בבית חולים מתרדמת ﬠמוקה, היא לא זוכרת כמﬠט כלום. מספרים לה שחברתה הטובה ביותר, יובל, נהרגה, וכי החשוד הﬠיקרי הוא דן, נער מבית ספרה. ﬠם שובה ללימודים מנסים חבריה לﬠטוף אותה בתשומת לב, יוﬠצת בית הספר מתﬠקשת שתבוא לפגישות ואביה מנסה לגונן ﬠליה, אבל עד מהרה מחליטה ﬠלמה שהיא חייבת להבין מה קרה שם, באותו ﬠרב מר שבו איבדה יובל את חייה.
 
במקביל, משתתפת מגמת התיאטרון שבה לומדים עלמה וחבריה בתוכנית טלוויזיה שחושפת את המשקﬠים הרבים שנצטברו ביניהם וגורמת לעימותים.
 
זאבים הוא רומן מתח לנוﬠר של הסופרת המצליחה ליאת רוטנר. לאט ובהדרגה פורשת רוטנר מציאות לא פשוטה של התבגרות כואבת. של עימותים ﬠם מבוגרים שאינם  דוברי אמת וﬠם נערים שכוונותיהם מוטלות בספק. האם תצליח ﬠלמה להתמודד ﬠם מסﬠ הגילויים המטלטל מצפה לה?

כידוע, אני חובבת ליאת רוטנר גדולה. ספריה מדהימים וכל כך נכונים-היא מציגה כראוי את כל סוגי הישראלים כאילו היא עצמה בת מכל המגזרים ושכבות האוכלוסייה.

הספר היחיד שלה שלא אהבתי היה מאלאדר. קשה לי להגדיר למה מכיון שזה היה כ"כ מזמן שהתחלתי אותו, אבל אני חושבת שפשוט הרגשתי שכל  הקטע עם הקסמים והנסיכות היה קצת מגוחך. וזה מוזר כי אני קוראת פנטזיה רוב הזמן.

לכן חששתי שאתאכזב מ'זאבים' אבל לשמחתי הוא הפתיע אותי. הייתי מסוקרנת מהרגע הראשון. עלמה, הגיבורה, מציגה את חבריה במין  תעודת זהות כזו בהתחלה, שהיא לדעתי שיטה מעניינת ביותר. היא ילדה שדי מבינה את עצמה, וזה עורר בי חיבה אליה. שאר הדמויות בילו את רוב הספר בלהיות מבולבלים.

למרות הנ"ל, נורא אהבתי את שאר הדמויות. אבא שלה הוא טיפוס מוזר קצת, אבל אפשר להבין אותו. גורי הצחיק אותי נורא. אלין לעומתם נשארה קצת תעלומה... שגם זה אלמנט טוב בספר מתח.

לגבי העלילה עצמה- היא לא ריאליסטית במיוחד, אבל מהירה ומותחת ויכולה להתאים להמון אנשים שבדרך כלל מכורים לסדרות טלוויזיה.

ממליצה לסוג האנשים האלה. לאוהדים הרגילים של ליאת רוטנר- זה לא מה שהיא בדרך כלל כותבת, אבל אני מעודדת אתכם לנסות את 'זאבים' בכל מקרה.

מקווה שאתם נהנים מהחופש!
אסתי


תגובות

רשומות פופולריות