מלך ההר

 
דורי לב, נער ירושלמי, מגלה שהוא קשור בקשר מסתורי לדמות שהלכה לעולמה לפני מאה שנה - בנימין זאב הרצל. המסתורין האופף את הקשר הזה הולך ומתבהר לאורך כל אותם שבועות ארוכים וקשים בחייו של דורי, שהתהפכו לפני שנתיים ועומדים להתהפך שוב. שני עניינים מטלטלים את עולמו: באחד הערבים,כשיצא לטייל עם כלבו, הוא היה עד ראייה למקרה חמור שבו היה מעורב נער מכיתתו. דורי מתקשה להתמודד עם הסוד, ואף חושש לחשוף אותו. שבוע לאחר מכן, בסעודת ערב שבת, מודיע אבא ידיעה שעומדת לקרוע את חייו. עכשיו עליו להתמודד עם חזית נוספת. סיפור שיש בו מתח ומסתורין, מעשים של רוע ומעשים של חסד, חברות אמת - ואהבה: אהבה ראשונה לנערה, אהבה מלאת געגוע לאח שאיננו, אהבת אדם ואהבת מולדת. הספר רואה אור במלאות מאה שנים למותו של חוזה המדינה. הספר עובד למחזה והוא מועלה בתיאטרון הנפש, ברחבי הארץ ובחו"ל.


היי כולם! איך עברו עליכם ימי הזיכרון ויום העצמאות? מקווה שנהניתם:)
 הספר מלך ההר לא היה מה שציפיתי כשהרמתי אותו- הוא דיבר על נושאים כמו אהבת המולדת, כנופיות בירושלים, וילד שאחיו נהרג בצה"ל (אפרופו יום העצמאות ויום הזיכרון...) בצורה מאוד עדינה, שמתאימה לילדים. אישית רציתי משהו קצת יותר בוגר ומסובך, אך למרות זאת דווקא למדתי הרבה על הרצל וכדומה. הספר קצר מאוד, כולה 120 עמודים- תמליצו עליו לאח הקטן שלכם בשביל עבודה בבית הספר או משהו. אני חושבת שגם אנשים בגילי 14-18 יאהבו, רק אל תפתחו ציפיות. נאוה מקמל-עתיר אומנם כתבה את מבחן קבלה והנערה שבמרפסת ממול (שני ספרים מדהימים) אבל מלך ההר לא באותו סגנון ולא מיועד לאותו קהל. 
התלונה היחידה שיש לי באמת היא שהרגשתי שהסוף קצת פתוח מידי בשבילי- רציתי לדעת מה קרה עם מיקה והשומר לדוגמא, אבל אם אתם בסדר עם קצת מיסתורין אז הספר הזה בשבילכם:)

ביקורת קצרה לספר קצר... אז יאללה תחגגו בל"ג בעומר! ורק אני מריחה את ריחה הטוב של החופש המתקרב??
שבוע טוב!
אסתי

תגובות

רשומות פופולריות