כיצד לרכוש ידידים והשפעה


איך לרכוש ידידים והשפעה
דייל קרנגי 
ספר עצות

עקרונות בתחום יחסי אנוש, כיצד לחיות ולעבוד בהרמוניה.

הספר כולל מספר חלקים: 
חלק ראשון: טכניקות בסיסיות להתייחסות לבני אדם. 
חלק שני: שש דרכים שבהן תביאו לידי כך שבני האדם יחבבו אתכם. 
חלק שלישי: תריסר דרכים להבאת בני אדם לכלל מחשבה כמוכם. 
חלק רביעי: תשע דרכים לחולל שינוי אצל בני אדם בלא לפגוע או לעורר התנגדות. 
חלק חמישי: מכתבים המפיקים תוצאת פלא. 
חלק שישי: שבעה כללים להוספת אושר לחיי המשפחה שלכם.

אין הרבה מידע על הספר הזה בעברית (אין אפילו תמונה של המהדורה שלי באינטרנט, אז לנוחיותכם תמונת אייפון חשוכה), אבל אל דאגה- הסופר דואג בעצמו להסביר פעמים רבות מה מקור הספר, איך הוא התפתח ומה מטרתו. אגיד בקצרה: במאה הקודמת אדם בשם דייל קרנגי פיתח קורסים ליחסי אנוש בארה״ב שזכו להצלחה רבה, והספר ״איך לרכוש ידידים והשפעה״ עובד על פיהם. משתמשים בו עד היום בקורסי קאוצ׳ינג.

הייתה לי חוויה מעניינת לקרוא את ״איך לרכוש״. מבחינת התוכן, אלו עצות שברורות לכל אחד. אך כפי שמדריכה שלי שהמליצה לי עליו אמרה וצדקה בעיני- העקורונות מובנים מאליהם אבל פשוט לא עושים אותם, ויש משהו בתזכורת שעשוי להועיל. הוא מרחיב את המצלותיו באמצעות אנקדוטות (רבות מדי לטעמי, אבל העבירו את הנקודה) ומסכם אותם במשפט בסוף כל פרק, וכן עושה רשימה מסודרת בסוף כל חלק. אני שוקלת להדפיס ולעצב ולתלות במקום שמול העיניים שלי, כי יש חכמה רבה בלשים את הרעיונות האלו מול העיניים, גם אם הם נראים לך מובנים מאליהם. 

העיקרון המרכזי העומד בבסיס כל הספר הוא שניתן לשנות בני אדם בכך שאני משנה את היחס שלי כלפיהם. למרות שהוא חוזר ואומר לנהוג בכנות, יש משהו קצת מרתיע בלהתייחס לאנשים כאל אובייקטים שיש להפעיל לרצוני- אך אין לבטל את חכמתו של הספר בגלל התחושה הזאת. אתם תראו שאלו סיטואציות שכולנו מזדהים איתם. 

סך הכל, ״איך לרכוש ידידים והשפעה״ הוא ספר קצר ומלא חכמה מומלץ לכל אדם באשר הוא. לא כדאי למרוח את הקריאה בו לאורך מדי זמן כי אז הקריאה נהיית משעממת. 





תגובות

רשומות פופולריות